Acasă Meditaţie O meditaţie de 5 minute, care îţi poate schimba ziua în mod uimitor

O meditaţie de 5 minute, care îţi poate schimba ziua în mod uimitor

de Ochiul Minţii
215 vizualizări

Meditaţia este o practică veche care presupune antrenarea minții pentru a se concentra și a redirecționa gândurile. Meditația are multe beneficii pentru sănătatea fizică și mentală, cum ar fi reducerea stresului, controlul anxietății, îmbunătățirea stării de spirit, promovarea unui somn sănătos și stimularea abilităților cognitive. Iar o meditaţie de 5 minute poate avea efecte nebănuite.

Mulți oameni cred că meditația este dificil de practicat sau că este eficientă doar dacă se face în sesiuni lungi și regulate. Sau doar ghitată de un specialist. Dar nu este așa!

Meditația poate fi practicată în multe moduri, în funcție de preferințele și situația fiecăruia. De exemplu, poți face o meditație în cadă, dacă îți place să faci baie şi nu duş, sau o meditație în mers dacă îți place să te miști.

Cel mai important este doar 5 minute de meditație pot aduce o scădere rapidă a nivelului stresului și pot avea efecte pozitive asupra creierului.[sursa]

O meditaţie de 5 minute

Iată un mod simplu şi la îndemână pentru a te relaxa în doar 5 minute folosind meditaţia:

Alocă-ți timp pentru meditaţie

Setează un cronometru pentru 5 minute, astfel încât să te poți relaxa și să nu-ți faci griji că stai în meditație pentru “prea mult timp”. Poți folosi o aplicație de meditație sau un timer simplu de pe telefon.
Relaxează-ți corpul. Închide ochii și relaxează-te. Fă câteva respirații profunde din diafragmă și eliberează tensiunea din corp.

Concentrează-te pe respirație

Concentrează-ţi atenția pe ritmul respirației tale, simțind cum aerul intră și iese prin nări. Poți folosi o tehnică de respirație numită “respirația în 5 timpi”: inspiră lent din abdomen, apoi din coaste, apoi din piept, până în vârful capului și reține puțin respirația pentru al cincilea timp; expiră invers pe aceeași traiectorie pentru alte 5 timpi, oprindu-te puțin la sfârșitul expirației și apoi începe din nou.

Observă-ți gândurile

Nu încerca să blochezi sau să schimbi gândurile care îți vin în minte. Doar observă-le cu detașare și fără judecată, ca și cum ai privi niște nori care trec pe cer. Când îți dai seama că te-ai distras de la respirație, revino cu blândețe la ea.

Încheie meditația

Când cronometrul sună, deschide ușor ochii și ia-ți un moment pentru a observa cum te simți după meditație. Poți să-ți mulțumești pentru timpul pe care ți l-ai acordat și să-ți propui să păstrezi starea de calm și claritate pe parcursul zilei.

O metodă simplă de relaxare

Acești pași sunt doar un ghid simplu pentru a face un ritual dintr-o meditaţie de 5 minute. Poți adapta sau modifica această practică după cum crezi tu că ți se potrivește mai bine. Important este să fii constant și să faci din meditație o parte din rutina ta zilnică.

O meditaţie de 5 minute este o modalitate excelentă de a te relaxa și de a te reconecta cu tine însuți. Cu cât meditezi mai des, cu atât vei observa mai multe beneficii pentru sănătatea ta fizică și mentală. Așadar, nu ezita să încerci această practică simplă și eficientă.

Peste 10.000 de cititori s-au abonat deja la newsletter-ul nostru! Dacă vrei să primeşti notificări pe email atunci când postăm, te rugăm să introduci adresa de email mai jos!
Loading

Sigur o să-ţi placă:

Lasă un comentariu

Distribuie şi prietenilor tăi!

Nu ţine informaţiile doar pentru tine. Şi prietenii tăi şi-ar dori să citească asta.
X Închide